Tervetuloa Renault Trucksille
Uutiset
RENAULT TRUCKS: VAIHTOEHTOISET POLTTOAINEET
helmikuu 1 2021
- Renault Master Z.E. pakettiauton kokonaispaino on 3100kg, 3500kg tulee mallistoon myöhemmin. Sähkömoottorin teho on 57kW
- Renault D Z.E. 4x2 kokonaispaino 16t, kahdella akselivälillä 4 400mm / 5 300mm sekä akkukapasiteetti 200kWh tai 300kWh
- Renault D Wide Z.E. kokonaispaino 26t, akseliväli 3900mm, akkukapasiteetti 200kWh
- Renault Trucksin D Wide CNG:ssä tehoa 320hv, saatavana kahdessa kokoonpanossa: 18t 4x2 ja 26t 6x2
Renault Trucks tarjoaa vaihtoehtoina markkinoiden laajimman täyssähköisen kuljetuskaluston malliston: Uusi Renault Trucks Z.E. -sarja kattaa sekä täyssähköiset pakettiautot, että D Z.E. sähkökuorma-autot 27t asti. Paineistetulla maakaasulla kulkevat D Wide CNG autot ovat toinen vähäpäästöinen ja samalla kustannustehokas kuljetusratkaisu. Hiilidioksiidipäästöjä voi sähkön ja kaasun lisäksi vähentää tankkaamalla perinteisen dieselin sijaan biopohjaista polttoainetta.
Jatkuvan kehitystyön ansiosta Renault Trucksilla on tarjolla ekologiset kuljetusratkaisut sekä CO2-päästöjä vähentäviä ratkaisuja. Renault Trucks ajoneuvot tunnetaan polttoainetaloudellisuudestaan, mikä sekin on merkittävä vaikuttava tekijä ympäristökuormituksen näkökulmasta.
”Renault Trucksin tekniset ratkaisut auttavat vähentämään CO2 päästöjä. Taistelussa ilmastonmuutosta vastaan näemme, että sähkö tulee näyttelemään erittäin tärkeää roolia, etenkin kaupunkiympäristössä operoivien kuorma-autojen voimanlähteenä. Täysin sähköllä toimivat Master – D Wide tarjoavat markkinoiden laajimman täyssähköisen malliston. Diesel tulee arviomme mukaan säilymään kaukoliikenteen käyttövoimana vielä pitkään, ja kaasulla on oma sijansa polttoaineena, ja siihen mallistostamme löytyy CNG:llä toimiva D Wide. Kymmenen vuoden kuluttua moottorit tai polttoaineet eivät kuitenkaan tule olemaan samoja kuin nyt. Erilaiset synteettiset ja biomassasta valmistetut polttoaineet tulevat valtaamaan vähitellen tilaa fossiiliselta dieseliltä”, Renault Trucks Suomen myyntijohtaja Pasi Gerpe sanoo.
SÄHKÖ ON MELUTON JA PÄÄSTÖTÖN: RENAULT TRUCKS Z.E.
Zero Emission, Renault Trucksin Z.E. –sarja tarjoaa markkinoiden laajimman malliston sähköllä kulkevia kuljetusratkaisuja: Z.E. mallistossa on sähköpakettiautoja useassa eri kokoluokassa sekä sähköllä kulkevat D-sarjan Z.E. kuorma-autot.
RENAULT TRUCKS SÄHKÖAUTOT: LÄHI- JA RASKAAMMAT JAKELUKULJETUKSET
Sähkökäyttöisten ajoneuvojen käyttäminen on tehokas tapa vähentää melua ja parantaa ilmanlaatua. Kun lataukseen käytettävä sähkö tuotetaan kestävästi, ilmasto kuormittuu ajoista vähemmän.
Renault Trucks tarjoaa sähkökäyttöisten ajoneuvojen tarpeeseen Z.E.-malliston, jonka pienintä päätä edustaa Master Z.E. pakettiautot. Uudet D- ja D Wide Z.E. - kuorma-autot ovat saatavilla 16-26 tonnin kokonaispainoilla. Z.E. malliston latausajat ovat lyhyet: parhaimmillaan täyteen lataus kestää 1-2 tuntia.
Tulevaisuudessa käytössä on useita käyttövoimia Taistelussa ilmastonmuutosta vastaan sähkö tulee näyttelemään erittäin tärkeää roolia etenkin kaupunkiympäristössä operoivien kuorma-autojen voimanlähteenä. Sähköautot ovat paikallisesti päästöttömiä ja hiljaisia, joten ne sopivat hyvin kaupunkeihin, myös yöaikaan. Sähköistä voimalinjaa voidaan käyttää akkusähköllä tai tulevaisuudessa polttokennolla. Renault Trucksilla on tuotannossa akkusähkökäyttöiset Z.E.-versiot D- ja D Wide -kuorma-autoista sekä Master-pakettiautosta ja niiden toimitukset Suomeen alkavat vuonna 2020.
Master Z.E. pakettiauto Renault Trucks myy sähkökäyttöistä Masteria tällä hetkellä pakettiautoluokassa, eli kokonaispaino on enintään 3 500 kg. Etuvetoista autoa on saatavana matalana ja myöhemmin myös normaalikorkuisena alustamallina, sekä umpipakettiautona. Akselivälivaihtoehtoja on kolme, ja umpimallissa korkeusvaihtoehtoja kaksi.
RENAULT TRUCKS SÄHKÖKUORMA-AUTOJEN MALLISTO:
Renault Master Z.E.
- Kokonaispaino: 3 100 tai 3 500 kg (tulee mallistoon myöhemmin)
- Sähkömoottorin teho: 57 kW
- Suurin vääntömomentti: 225 Nm
- Huippunopeus: 100 km/h (rajoitettu)
- Akkukapasiteetti: 33 kWh litiumioniakut
- NDEC-mittaustavan mukainen toimintamatka: 200 km
- Toimintamatka tavanomaisessa käytössä: noin 120 km
Renault Trucksin sähkökäyttöinen Master Z.E. mallisto on laaja: peltiumpiautosta on tarjolla kolme pituutta ja kaksi korkeutta. Tämän lisäksi alustaohjaamoversiosta on tarjolla matalalla rungolla varustettu Platform Cab-malli. Mallisto laajenee myös korkeammalla rungolla varustetulla alustaohjaamolla.
KAUPPALEHDEN KOEAJOSSA MASTER Z.E. - LUE JUTTU TÄSTÄ
AMMATTILEHDEN KOEAJOSSA MASTER Z.E. - LUE JUTTU TÄSTÄ
Renault Trucks Z.E. - lue lisää: https://switch-to-electric.com/
Renault Trucks D Z.E. 4x2 16t
- Kokonaispaino 16t
- 2 akseliväliä 4400mm ja 5300mm
- akkukapasiteetti 200kWh tai 300kWh
Renault Trucks D Wide Z.E. 26t
- kokonaispaino 26t
- akseliväli 3900mm
- akkukapasiteetti 200kWh
Paineistetulla kaasulla toimintasäde on jopa 800 kilometriä, mikä riittää monelle kaupunkijakelussa. Jo muutamia vuosia saatavilla on ollut myös CNG eli paineistetulla maakaasulla kulkeva Renault Trucks D Wide CNG jakeluauto, joka on ympäristöystävällinen ja samalla kustannustehokas vaihtoehto jakeluliikenteeseen.
”Renault Trucks D Wide CNG on Suomen markkinalla ehkä vielä hieman tuntemattomampi. Mutta kysyntä lisääntyy koko ajan ja haluamme tuoda tietoisuutta tästä vaihtoehdosta esiin. Pystymme tarjoamaan jakeluun kustannustehokkaan CNG:llä kulkevan auton ympäristötietoisille asiakkaille, ” myyntijohtaja Pasi Gerpe sanoo.
Renault Trucks D Wide CNG (Compressed Natural Gas) - paineistettu maakaasu
Renault Trucks on kehittänyt ja myynyt ajoneuvoja, jotka käyttävät paineistettua maakaasua jakeluvalikoimaansa vuodesta 2004 lähtien.
Renault Trucksin tarjoamien vaihtoehtoisten energiaratkaisujen joukossa paineistettu bio- tai -maakaasu on luotettava energialähde. Varsinkin kaupunkiympäristöissä niiden toiminta-matka on verrattavissa dieselkäyttöisten ajoneuvojen toiminta-matkoihin.
Tehoa Renault Trucks D Wide CNG:ssä on 320 hv ja saatavana kahdessa kokoonpanossa; 18t 4x2 ja 26 t 6x2.
Renault Trucks D Wide CNG soveltuu erityisesti kaupunkikuljetuksiin, kuten jätekuljetuksiin. CNG mallissa on 9 litran CNG-moottori joka tuottaa 320 hv ja 1 356 Nm. Metaanikaasusäiliöjärjestelmän vetoisuus on jopa 160 m3. AdBlue lisäaineen käytölle ei ole tarvetta eikä DPF-suodattimelle tai regeneroinnille.
D Wide CNG:n toimintamatkassa päästään parhaimmillaan 800km matkoihin. CO2 päästöissä päästään -20% maakaasulla tai jopa -70% asti käytettäessä polttoaineena biokaasua.
VAIHTOEHTO PERINTEISELLE DIESELILLE: BIOPOHJAISET POLTTOAINEET
Renault Trucks tarjoaa sähköllä kulkevaa kuljetuskalustoa dieselkäyttöisten autojen rinnalla. Lisäksi kaikkien Renault Trucks kuorma- ja pakettiautojen energiatehokkuutta parannetaan jatkuvasti, mikä sekin jo itsessään säästää ympäristön kuormitusta käytettävästä polttoaineesta riippumatta. Energiatehokkuutta parannetaan jatkuvasti sekä moottoreissa itsessään, että ajoneuvoissa kokonaisuutena.
Renault Trucksin kaikki dieselmoottorit soveltuvat käyttämään EN 15940 standardit täyttäviä synteettisiä polttoaineita kuten Neste MY. Biodieselille soveltuvat moottoriversiot löytyvät koko mallistosta lukuun ottamatta D Access mallia ja Masteria.