Tervetuloa Renault Trucksille
Asiakastarina
Transports Houtch: kuorma-automme kulkevat maakaasulla
Vaihtoehtoiset polttoaineet
huhtikuu 1 2021
Alain Houtch on veljensä Huguesin kanssa toimitusjohtajajana Transport Houtchilla, joka on perustettu vuonna 1965. Nykyään 21 tämän perheyrityksen 200 kuorma-autosta on "vihreitä" kuorma-autoja. Tarkemmin sanottuna ne ovat Renault Trucks D-Wide -kuorma-autoja - malleja, jotka toimivat paineistetulla maakaasulla ja biokaasulla. Tässä tarina Alainin omin sanoin.
"Muistan kaiken kesän 2015 jännityksen. Ranskassa Aisnen osavaltiossa Fresnoy le Grandissa sijaitsevasta tukikohdastamme käsin yhtiömme oli jo usean vuoden ajan osallistunut omaan energiamurrokseen, ja olimme jo allekirjoittaneet kuljetusalan hiilidioksidiperuskirjan. Yhdessä veljeni Huguesin kanssa, joka johtaa kanssani 400 työntekijän perheyritystä, tein päätöksen ottaa ekologisesti vastuullinen lähestymistapa puhtaaseen ja kestävään liikkuvuuteen. Eläköön siis vihreät kuorma-autot!
Puhtaasti käytännön syistä etsimme vaihtoehtoa dieselillä käyvälle 200 ajoneuvon kalustollemme, joista 50 on 3,5-19 tonnin painoisia. Lopulta päädyimme maakaasuun! Niinpä päätimme investoida uusiin ajoneuvoihin, joissa käytetään tätä ympäristöystävällistä vaihtoehtoista energiamuotoa, ja rakentaa oman 24/7-pikatankkausaseman levittääksemme sanaa. Se on avoinna koko päivän joka päivä palvelemaan alueen muita kuljetusyrityksiä sekä yksityisautoilijoita.
Maakaasu: kuorma-autojen toimintasäde on jopa 500 mailia.
Seuraava kysymys oli: Kun isämme perusti yrityksen vuonna 1965, hänellä oli yksi ajoneuvo ja kolme asiakasta. Hän oli aina uskollinen Renaultille, ja vielä nykyäänkin valtaosassa kuorma-autoistamme on timanttilogo jäähdyttimen säleikössä. Siksi oli täysin luonnollista, että Renault Trucks toimitti meille paineistettua maakaasua (CNG) käyttäviä ajoneuvoja.
Ostamamme 21 Renault Trucks D Wide 320hv kaksoissarjan ajoneuvoa kehitettiin erityisesti yritystämme ja täsmällisiä vaatimuksiamme varten, jotka ovat 250-370 mailin toimitusmatkat. Vakiomuodossa näissä kuorma-autoissa on kaksi neljän kaasupullon telinettä kussakin. Meille Renault Trucks on lisännyt vielä kaksi lisää, jotta maksimietäisyys nousisi 250:stä 500 kilometriin. Testasimme tätä ratkaisua kolmen viikon ajan prototyyppiajoneuvolla, joka tankattiin omalla sisäisellä huoltoasemallamme. Testi onnistui hyvin, eikä meillä ole sen jälkeen ollut ongelmia. Renault Trucks huolehtii huollosta, ja olemme täysin tyytyväisiä heidän työhönsä, mutta lopulta huolehdimme itse huollosta omassa korjaamossamme ja olemme täysin riippumattomia.
70 % pienemmät CO2-päästöt
Toinen CNG:n etu on se, että toisin kuin nestekaasua tankattaessa ei tarvitse käyttää henkilökohtaisia suojavarusteita. Se on yhtä helppoa kuin dieselin tankkaaminen, eikä siihen mene kuin vartti - ja sitä kuljettajamme todella arvostavat! Mekaanisten näkökohtien osalta ja uusien kuorma-autojen houkuttelevuuden lisäksi kuljettajamme ovat erityisen kiinnostuneita Renault Trucks D Wide -kuorma-autojen alhaisesta melutasosta ja joustavammasta vaihteistosta. Maakaasun myönteistä imagoa ei todellakaan pidä unohtaa: työntekijämme ovat hyvin ylpeitä "puhtaasta ajamisesta" ja "vihreistä" kuorma-autoistaan, ja asiakkaat onnittelevat meitä säännöllisesti.
Mutta lopputulos on se, että kaikki liiketoiminnan osa-alueet hyötyvät tästä ratkaisusta sekä imagoamme että yhteiskuntavastuun arviointia ajatellen. CSR-arviointi. Ympäristöhyödyt ovat valtavat, sillä CNG-kuorma-autot aiheuttavat 15 prosenttia vähemmän hiilidioksidipäästöjä kuin vastaava dieselversio ja jopa 70 prosenttia vähemmän, kun ne käyttävät maatalousjätteen metanisaatiosta tuotettua biokaasua, jolla kuorma-automme toimivat. Niiden päästöt eivät myöskään sisällä käytännössä lainkaan pienhiukkasia, mikä oikeuttaa ne käyttämään Crit'Air tuulilasitarrajärjestelmään ja rajoittamattomaan pääsyyn Pariisin tai Lillen keskustaan saastepiikkien aikana. Ja kaikki tämä ilman hajua tai pakokaasun savua!
Käyttökustannusten kannalta tämä energiamuoto on ehdottomasti edullinen pitkällä aikavälillä erityisesti biokaasun alhaisen hinnan, valtion kannustimien ja paikallisviranomaisten tuen ansiosta. Lopputulos on se, että olen erittäin tyytyväinen tekemääni valintaan, kun odotamme, että sähkökäyttöisten kuorma-autojen kantamaa kasvatetaan, jotta voimme testata myös sähköistä liikkuvuutta koskevaa ratkaisua. Mitä tahansa tapahtuukin, Transports Houtch valitsee aina ympäristöystävällisimmän tavan edetä, ja siitä olemme hyvin ylpeitä.
Profiili
Alain Houtch (56) on isänsä vuonna 1965 perustaman Transports Houtch -yrityksen toimitusjohtaja. Yritys tuottaa nykyään 59 miljoonan euron vuositulot ja työllistää 400 henkilöä kuudella toimialalla. Yritys tarjoaa kuljetuksia Fresnoy-le-Grandissa Hauts-de-France-alueella sijaitsevasta toimipisteestään, logistiikka-, jakelu-, pakkaus- ja energiahuoltopalveluja.