Asiakastarina

Renault Trucks T High - Suomi - Martom Oy

Kaukokuljetukset

4min
RENAULT TRUCKS T HIGH - FINLAND - MARTOM OY

Diamond devilinä" tunnetulla Renault Trucks T High- kuorma-autollaan Jani Martikainen ajaa joka päivä Suomen teitä pohjoisesta etelään ja idästä länteen. Lämpötilojen vaihdellessa -30° asteesta +30° asteeseen T-sarjan kuorma-autosta on tullut luotettava, tehokas ja turvallinen kumppani.

RENAULT TRUCKS T HIGH - FINLAND - MARTOM OY

Perustin Martom Oy:n vuonna 2005 kumppanini Tomi Hjeltin kanssa. Meillä on tällä hetkellä yhdeksän työntekijää, joista viisi on kokoaikaisia kuljettajia ja yksi osa-aikainen. Toimipaikkamme on Vantaalla, lähellä Helsinkiä, mutta meillä ei ole pääkonttoria, toimitiloja tai korjaamoja. Kaikki liiketoimintamme "taika" tapahtuu tien päällä, ja vaimoni hoitaa paperityöt kotoa käsin. Vaikka olen koulutukseltani mekaanikko, en ole koskaan tehnyt sitä työtä.

Innostukseni kuorma-autoihin sai minut tien päälle. Meidän "Devil-kalustomme" koostuu viidestä vetoautosta (Star Devil, Black Devil 666, SWE Devil jne.), mukaan lukien lippulaiva Diamond Devil, Renault Trucks T High, jolla minä ajan. Meillä on myös pakettiauto, jolla kuljetetaan elintarvikkeita. Työskentelemme Rahtikeskuksen alihankkijoina, josta meille tulee toimeksiantoja kaikenlaisten tavaroiden kuljettamiseen.

Kuorma-autoillamme ajetaan 100 000-120 000 kilometriä vuodessa ja pakettiautolla noin 40 000 kilometriä. Toimintamme vie meidät Suomen kaukaisimpiin kolkkiin. Jokainen päivä on erilainen, kuten myös kuljetettavat tavarat: elektroniikkalaitteita, teollisuuden komponentteja, elintarvikkeita, paperia ja vaarallisia aineita.

 

 

TIMANTTIPAHOLAISEN VOIMA ÄÄRIMMÄISISSÄ SÄÄOLOSUHTEISSA

Reilu vuosi sitten tarvitsimme nopeasti uuden ajoneuvon. Renault Trucks -jälleenmyyjä Volvo Truck Center ehdotti Renault Trucks T High -mallia, joka vaikutti vastaavan vaatimuksiamme.

Ensivaikutelma osoittautui oikeaksi. Moottori 520 hv:n tehollaan mahdollisti raskaiden kuormien vaivattoman kuljettamisen kaikenlaisilla pinnoilla ja säässä kuin säässä. Eniten yllätyin sen tehosta, joka oli käytettävissä jo 30 000 kilometrin ajomatkasta lähtien, kun muiden ajoneuvojen on yleensä ajettava 50 000-60 000 kilometriä ennen kuin ne saavuttavat täyden potentiaalinsa. Kaupunkiolosuhteissa, avoimella maalla tai mäkisillä alueilla T-sarja ei koskaan petä.

Olen myös huomannut, että T-sarja kuluttaa vähemmän kuin muut autokannan "pirulaiset", vaikka en olekaan erityisen kevyt polkimien kanssa! Jos ponnistaisin ja omaksuisin joustavamman ajotyylin, uskoisin säästäväni polttoainetta vielä enemmän.

5 VUOTTA KORKEAA SUORITUSKYKYÄ KAIKENLAISILLA TEILLÄ  

T-sarjan vuoden 2013 lanseerauksesta lähtien koko Renault Trucks mallisto on kasvattanut suosiotaan ei pelkästään Ranskassa, vaan kaikkialla maailmassa. Vuosi vuodelta yhä useampi asiakas vakuutttuu Renault Trucks kuorma-autojen tehosta, alhaisesta polttoaineenkulutuksesta sekä luotettavuudesta, kaikenlaisilla teillä ja leveysasteilla. Renault Trucks kuorma-autojen muunneltavan rakenteen ansiosta voidaan vastata kaikkiin pitkän matkan kuljetustarpeisiin. T-sarja tarjoaa täydellisen tasapainon tehon ja polttoainesäästöjen välillä, sekä ajomukavuutta tien päälle.

Palkittu suorituskyky. Vuonna 2015 saadusta International Truck of the Year Award -palkinnosta aina Saksan muotoilupalkintoon asti vuonna 2018 Renault Trucks on jatkuvasti parantanut ajoneuvonsa suorituskykyä: DTI 13 -moottorissa on nyt Common Rail -ruiskutusjärjestelmä, joka pienentää kulutusta. Painon pienentäminen on nyt lisännyt hyötykuormakapasiteettia.

VIIDEN TÄHDEN MUKAVUUS, LISÄÄ TURVALLISUUTTA

Tie on elämäni, "panoraamatoimistoni", toinen kotini. Jotta voisin ajaa turvallisesti ja väsymättä, mukavuus on ehdottoman tärkeää. Jos minun pitäisi antaa arvosana Diamond Devilille, se olisi epäröimättä 10/10 T-sarjan mukavuuden, näkyvyyden ja ajettavuuden vuoksi. Vuode sopii isokokoiselleni, ohjaamo on täydellisesti äänieristetty ja lämmitetty. Tämä oli itse asiassa ensimmäinen asia, jonka jouduin testaamaan, sillä kun lähdin ensimmäiseen tehtävääni Renault Trucks T:llä, lämpötila oli -32°C! Suomessa joudumme usein selviytymään äärimmäisistä sääolosuhteista. Kaatosateet, jääkylmä, helle jne. Mutta Renault Trucks T High,  "timanttipaholainen", vie minut aina turvallisesti perille.

Set canonical URL
Off