Tervetuloa Renault Trucksille
Kuljetusratkaisut
Mikä vaihtoehtoisten polttoaineiden kuorma-auto sopii yritykselleni?
Vaihtoehtoiset polttoaineet
maaliskuu 8 2021
Miten valitsen oikean kuorma-auton yritykselleni? Mitkä kriteerit minun pitäisi asettaa etusijalle liiketoimintani rajoitusten ja tavoitteiden perusteella? Minkä tyyppinen energiamuoto olisi valittava? Monet kuljetusalan toimijat kysyvät nyt itseltään juuri näitä kysymyksiä. Renault Trucks auttaa heitä löytämään parhaan ratkaisun.
Tämän päivän toimialan näkymä ei ole kuljetusalan toimijoille suinkaan yksinkertainen. Aivan kuin vuoden 2020 terveyskriisi ei olisi ollut jo tarpeeksi paha, myös lainsäädännölliset ja taloudelliset rajoitteet lisääntyvät koko ajan. Pääsyä koskevat rajoitukset kaupunkien keskustoihin, sellaisten asiakkaiden paine, jotka haluavat käyttää vain ympäristöystävällisiä kuljetuspalveluntarjoajia, kova kilpailu palveluntarjoajien välillä, hintakilpailu... tällaiset haasteet tekevät yrityksellesi sopivimpien ajoneuvojen valinnasta todella monimutkaista, varsinkin kun haluat käyttää vaihtoehtoisia polttoaineratkaisuja.
Valintaperusteet... kysymykset, jotka sinun on esitettävä itsellesi
Energialähteen ja ajoneuvon oikea valinta riippuu maantieteellisestä sijainnista, paikallisesta lainsäädännöstä ja määräyksistä sekä kuljettavista reiteistä ja/tai etäisyyksistä. Pitkän matkan tavaraliikenteessä, jossa ajetaan satoja kilometrejä päivässä ilman paluuta varikolle, paras valinta on B100-biodiesel, joka voi vähentää CO2-päästöjä jopa 60 prosenttia.
Alueellisessa jakelussa, jossa ajetaan alle 250 mailia päivässä ja ajoneuvot palaavat tukikohtaan yön yli akun lataamista varten (6-12 tuntia tavanomaista sähköpistoketta käyttävän terminaalin tyypistä riippuen), sähkökuorma-auto on erinomainen ratkaisu. Sitä suositellaan erityisesti yöaikaisiin toimituksiin kaupunkien keskustoissa, koska sähkökäyttöiset kuorma-autot ovat erittäin hiljaisia ja niiden käytöstä ei aiheudu lainkaan käyttöpäästöjä (lukuun ottamatta jarrutukseen liittyviä hiukkaspäästöjä, jotka koskevat kaikkia ajoneuvoja).
Kolmas mahdollinen vaihtoehtoinen energiamuoto on paineistettu maakaasu (CNG). Se voi olla peräisin maanalaisesta kaivostoiminnasta (fossiilinen kaasu) tai kotitalous- ja viherjätteen käsittelystä (biokaasu), ja sen avulla voidaan vähentää hiilidioksidipäästöjä jopa 70 prosenttia. Ajoneuvon toimintasäde voi olla jopa 500 mailia, ja tankkaus kestää dieselauton tavoin vain muutaman minuutin VNG1- ja VNG2-standardien mukaisten liittimien ansiosta.
Kokonaiskustannukset ja Renault Trucksin asiantuntijoiden tuki
Riippumatta siitä, minkälaista vaihtoehtoista polttoaineratkaisua asiakkaamme harkitsevat, Renault Trucks auttaa heitä löytämään liiketoimintaansa parhaiten soveltuvan ratkaisun ja ajoneuvon. Renault Trucks tarjoaa järjestelmiä, joiden avulla asiakkaat voivat laskea kokonaiskustannukset (TCO) myyntineuvojan avustuksella. Tämä laskelma sisältää useita eri kriteerejä, kuten alkuperäisen ostohinnan tai rahoituksen määrän (vakiolaina, leasing/leasing-ostos, rahoitusleasing jne.), mahdolliset saatavilla olevat valtion tuet, paikalliset/valtiolliset verot, polttoaine-/energiakustannukset ja ajoneuvon huoltokustannukset. Tavoitteena on tarjota mahdollisimman kattava päätöksenteon tuki sen varmistamiseksi, että jokainen asiakas käyttää oikeaa energiaa oikeaan sovellukseen oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.
Lopuksi, Range Simulator on ostoavustustyökalu, jota Renault Trucksin myyntihenkilöstö käyttää auttaakseen asiakkaitaan siirtymään onnistuneesti sähköiseen liikkuvuuteen. Sillä voidaan simuloida käytettyjä reittejä, kuljetettuja kuormia, ajokilometrejä ja sääolosuhteita sopivimman ratkaisun löytämiseksi. Se on niin tarkka, että se voi laskea, kuinka paljon energiaa jää jäljelle toimitusreitin lopussa!
Kaikki nämä ratkaisut auttavat kuljetusyrityksiä valitsemaan ja käyttämään ajoneuvoja, jotka ovat vähemmän saastuttavia, energiatehokkaampia ja yhteensopivia niiden liiketoimintaan sopivan uusiutuvan energialähteen kanssa, ja niiden perimmäisenä tavoitteena on vähentää hiilidioksidipäästöjä ja paikallisia päästöjä, kuten typen oksideja (NOx) ja pienhiukkasia. Tämä on olennaisen tärkeää ympäristöystävällisemmän tulevaisuuden suunnittelemiseksi.