Tervetuloa Renault Trucksille
Kuljetusratkaisut
Ajaminen sähkökäyttöisillä kuorma-autoilla
#JoinTheGoodMove
SÄHKÖKUORMA- ja PAKETTIAUTOT
joulukuu 19 2022
Ilmastokriisi ja vähäpäästöisten vyöhykkeiden (LEZ) laajamittainen käyttöönotto asettavat uusia haasteita ja edellyttävät merkittäviä muutoksia maanteiden tavaraliikenteen alalla. Nykyisin saatavilla olevista vaihtoehtoisista energiamuodoista, sähkö on tehokkain keino hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen. kaupunkisovelluksissa ja säilyttää samalla kilpailukykynsä.
- Mikä on sähkökäyttöisen kuorma-auton toimintasäde?
- Lataa maksuton valkoinen lehtemme ja saat vaiheittaisen oppaan siitä, miten voit vähentää hiilidioksidipäästöjä autokannastasi.
- Miten sähköinen kuorma-auto toimii?
- Liikenteen hiilidioksidipäästöjen vähentämisen ymmärtäminen
- Miten sähköauto ladataan?
- Kuinka paljon sähköinen kuorma-auto maksaa?
- Mitä tulevaisuus tuo tullessaan kuorma-autoille?
- Tutustu 100 % sähkökäyttöisten kuorma-autojen valikoimaamme
Mikä on sähkökäyttöisen kuorma-auton toimintasäde?
Sähkökäyttöisen kuorma-auton toimintasäde vaihtelee useiden tekijöiden mukaan. Näitä ovat muun muassa trukin käyttötarkoitus, kuljetettava kuorma, ajotyyli ja jopa ulkoiset olosuhteet voivat vaikuttaa sähkötrukin toimintasäteeseen. Renault Trucks E-Tech -ajoneuvomalliston ajosäde voi olla jopa 560 km*, riippuen käytettävän raskaan hyötyajoneuvon tyypistä ja käyttöolosuhteista.
*perustuu kuuteen 94 kWh:n akkupakettiin.
Tutustu Range Simulatoriin saadaksesi lisätietoja sähkökuorma-autojemme toimintasäteestä.
Lataa maksuton valkoinen lehtemme ja saat vaiheittaisen oppaan siitä, miten voit vähentää hiilidioksidipäästöjä autokannastasi.
Miten sähköinen kuorma-auto toimii?
Sähkötrukissa käytetään sähkömoottoria, joka kuluttaa sähköenergiaa. Akut varastoivat kuorma-auton toimintaan tarvittavan sähköenergian, mikä määrää sen toimintasäteen.
Akku koostuu moduuleiksi yhdistetyistä kennoista, jotka on pakattu akkujen sisään. Niitä valvoo akunhallintajärjestelmä (BMS). Tämä on elektroninen komponentti, joka suojaa sähkötrukkia ja akkua ennenaikaiselta vanhenemiselta ja tulipalolta, jos niitä käytetään väärin. Energiatiheyttä on lisätty käyttämällä litiumioni-NMC-kennoja (nikkeli-mangaanikoboltti), joiden teho/painosuhde on erinomainen ja jotka tarjoavat siten parhaan kompromissin toimintasäteen ja hyötykuorman välillä.
Renault Trucksin sitoumukset
Luotamme kestävään toimitusketjuun ja suoritamme toimitusketjun tarkastuksia toimittajiemme kanssa, mukaan lukien kobolttikaivokset. Akut kootaan Euroopassa. Ajoneuvot kootaan Ranskassa.
Kierrätys on Renault Trucksin vastuulla, kun akut on palautettu jälleenmyyjälle. Akkujen toinen käyttöikä avaa monia mahdollisuuksia, kuten sähkön varastointilaitteet verkkoverkkoon kytkemättömissä taloissa ja rakennuksissa tai jopa aurinkovoimaloissa. Kierrätys on myös olennaisen tärkeää kestävän sähköisen liikkuvuuden takaamiseksi. Renault Trucks ja Volvo Group ovat täysin mukana tällä alalla, joka kehittyy asteittain markkinoiden kasvaessa.
Liikenteen hiilidioksidipäästöjen vähentämisen ymmärtäminen
Tilaa ilmaiseksi ja saat käyttöösi asiantuntijasisältöä sisältävän verkko-oppimisalustan!
Miten sähköauto ladataan?
Sähköauton lataus tapahtuu sovitetun pistorasian avulla vaihtovirralla (AC) hitaaseen lataukseen tai tasavirtalaturilla (DC) pikalataukseen. Innovaatiomme ansiosta Renault Trucks voi tarjota laajan valikoiman kestäviä latausratkaisuja, jotka sopivat toimintaasi ja vaatimuksiisi. Renault Trucksin latausratkaisuja voidaan mukauttaa joustavuuden lisäämiseksi. Voimme myös auttaa sinua päättämään, mikä lataustapa soveltuu parhaiten kannattavuutesi ylläpitämiseen, ja neuvoa sinua, miten sähkötrukit ladataan.
Tutustu latausinfrastruktuurien asentamiseen ja ylläpitoon: lue lisää!
Kotitalouksien pistorasia | Seinäpistorasia ja julkinen laturi | Pikalaturi | Teollisuuspistorasia |
---|---|---|---|
2,3 kW / 10 A 3,2 kW / 14 A Ratkaisu satunnaiseen käyttöön 25 h/20 h
|
3,7 kW / 16 A (1-vaihe) 11 kW / 16 A (3-vaiheinen) Suositeltava ratkaisu 16 h
22 kW AC / 32 A (3-vaiheinen) Tila 3 Suositeltava ratkaisu 8 h 30 265 kWh:n osalta (4 x 66 kWh) 12 h 375 kWh:n osalta (4 x 94 kWh) 40 kW DC / 63 A (3-vaihe) Tila 4
4 h 15 265 kWh:lle (4 x 66 kWh) 6 h 10 375 kWh:lle (4 x 94 kWh) |
AC: 7,4 kW AC / 32 A (1-vaihe) 8 h: 100% 6h30: 80% DC: 22 kW DC / 32 A 3 h: 100% 2 h: 80%
150 kW DC / 225 A Tila 4 1 h 20 265 kWh:lle (4 x 66 kWh) 1 h 50 375 kWh:lle (4 x 94 kWh) |
Yli 22 kW 22 kW AC / 32 A (3-vaiheinen) Tila 2
Satunnainen ratkaisu 8 h 30 265 kWh:n osalta (4 x 66 kWh) 12 h 375 kWh:lle (4 x 94 kWh)
|
Kuinka paljon sähköinen kuorma-auto maksaa?
Nykyään sähkökäyttöisen kuorma-auton hankintakustannukset ovat korkeammat kuin vastaavan polttomoottoriauton. On kuitenkin tärkeää miettiä sähkötrukin kokonaiskustannuksia (Total Cost of Ownership, TCO ), sillä käytön aikana sähkötrukin kustannukset lähestyvät nopeasti dieselkäyttöisen vastineensa kustannuksia, ja ne ovat yleensä edelleen kustannustehokkaampia. Huoltokustannukset ovat nimittäin alhaisemmat ja energiakustannukset pienemmät kuin fossiilisen polttoaineen kustannukset.
Mitä tulevaisuus tuo tullessaan kuorma-autoille?
Maanteiden tavaraliikenteen on vastattava haasteeseen vähentää hiilidioksidipäästöjä ja saavutettava ilmastosopimuksissa asetetut tavoitteet. Me Renault Trucksilla olemme sitoutuneet energiamurrokseen ja olemme rinnallasi, kun vähennät yrityksesi hiilidioksidipäästöjä. Olemme vakuuttuneita siitä, että sähköenergia on kypsin ratkaisu päästöjen vähentämiseen. Tästä syystä laajennamme vuonna 2023 100-prosenttisesti sähkökäyttöisten raskaiden hyötyajoneuvojen valikoimaamme Renault Trucks E-Tech C:llä ja Renault Trucks E-Tech T:llä.
Tilaa Renault Trucks E-Tech T tai C ennakkoon.
Tutustu 100 % sähkökäyttöisten kuorma-autojen valikoimaamme
Renault Trucks E-Tech Master |
Renault Trucks E-Tech D & D Wide |
Tulevat Renault Trucks E-Tech C* |
Tulossa Renault Trucks E-Tech T* |
|
---|---|---|---|---|
Käyttö | Kaupunki- ja kaupunkirakentaminen | Kaupunki- ja esikaupunkialueet | Kaupunkirakentaminen | Alueellinen jakelu |
Toiminta-alue | 200 km | 560 km** |
300 km (yhdellä latauksella) 500 km (1 tunnin pikalataus (250 kW)) |
300 km (yhdellä latauksella) 500 km (1 tunnin pikalataus (250 kW)) |
*markkinoille vuonna 2023
**perustuu kuuteen 94 kWh:n akkupakettiin.